Facturen

Betalingen

Wanneer er een betaling is binnengekomen wil je dit natuurlijk makkelijk kunnen verwerken. Zo heb je bij DigitaleFactuur de keuze om een volledige betaling of een deelbetaling uit te voeren. Dit kan eenvoudig in slechts een paar klikken.

Betaling verwerken
Deelbetaling verwerken
Betaling ongedaan maken
Meerdere facturen op betaald zetten

Betaling verwerken

  1. Onder de meest rechter kolom staat de status van iedere factuur. Ga met je muis naar de status van de te verwerken factuur en klik op het icoon: € Betaling verwerken
  2. Kies vervolgens de datum waarop de betaling is gedaan.
  3. Klik op opslaan om de betaling te verwerken (klik je op sluiten dan worden je aanpassingen niet opgeslagen).



Deelbetaling verwerken

  1. Onder de meest rechter kolom staat de status van iedere factuur. Ga met je muis naar de status van de te verwerken factuur en klik op het icoon: € Betaling verwerken
  2. Kies vervolgens op het pop up scherm de optie Deelbetaling en vul de datum waarop de betaling is gedaan in.
  3. Klik op Opslaan om de betaling te verwerken (klik je op sluiten dan worden je aanpassingen niet opgeslagen).



Betaling ongedaan maken

Wanneer je een fout hebt gemaakt met een betaling kun je hiervan de betaling ongedaan maken. Dit doe je door de volgende stappen uit te voeren.

  1. Onder de meest rechter kolom staat de status van iedere factuur. Ga met je muis naar de status van de te verwerken factuur en klik op het icoon: € Betaling ongedaan maken
  2. Klik op Betaling ongedaan maken om de betaling ongedaan te maken (klik je op sluiten dan worden je aanpassingen niet opgeslagen).



Meerdere facturen op betaald zetten

  1. Je kunt meerdere facturen aanmerken als betaald op dezelfde dag. Ga via het kopje Facturen naar de facturenlijst.
    Vink de facturen die je op betaald wilt zetten aan. Scroll naar beneden naar Acties en klik op het lijstpijltje naast versturen op het pijltje naar boven. Klik vervolgens op betalen.
  2. Bevestig met Ja of annuleer met Sluiten
  3. De geselecteerde facturen zijn aangemerkt als betaald.

Is er nog iets onduidelijk? Stuur een ticket naar ons support-team op support@digitalefactuur.nl