One Exact Identity

One Exact Identity FAQ (veelgestelde vragen)

Vragen over de One Exact Identity-gebruikersnaam

  • Ik ben mijn inloggegevens vergeten of verloren. Wat moet ik doen?
  • Waarom krijg ik de foutmelding "Gebruikersnaam bestaat al?"

Vragen over het tweestapsverificatieproces in One Exact Identity:

  • Wat is tweestapsverificatie?
  • Kan ik vermijden dat ik een tweestaps-verificatiecode moet invoeren elke keer dat ik inlog bij One Exact Identity?

Vragen over migreren naar One Exact Identity:

  • Ik heb meerdere gebruikers. Hoe kan ik deze gebruikers migreren naar One Exact Identity?
  • Hoe kan ik als app-gebruiker migreren naar One Exact Identity?
  • Mijn vraag staat niet beschreven

Ik ben mijn inloggegevens vergeten of verloren. Wat moet ik doen?

Je kunt je wachtwoord of verificatie in twee stappen herstellen bij het inloggen. Klik op het inlogscherm op "Wachtwoord vergeten" of "Code voor verificatie in twee stappen herstellen".
Als je zowel je wachtwoord als je code voor verificatie in twee stappen niet hebt, moet je contact opnemen met support om deze te herstellen. Als je je gebruikersnaam niet meer weet, kun je het beste contact met onze support opnemen. Je kunt niet zelf je gebruikersnaam herstellen.

Om de veiligheid van onze gebruikers te waarborgen moeten we jouw gegevens verifiëren, indien je jouw One Exact Identity wil herstellen hebben wij hiervoor de volgende gegevens nodig:

  • Uittreksel KVK, niet ouder dan 30 dagen
  • Kopie ID/paspoort van de persoon die bevoegd is volgens het uittreksel, indien er meerdere personen gedeeltelijk bevoegd zijn dan hebben we een ID/paspoort nodig van al deze personen.

Voor de veiligheid van je ID/paspoort raden we je altijd aan de richtlijnen van de Rijksoverheid in acht te nemen: rijksoverheid.nl/onderwerpen/identiteitsfraude/vraag-en-antwoord/fraude-voorkomen-met-kopie-id-bewijs

Waarom krijg ik de foutmelding "Gebruikersnaam bestaat al?"

Indien je de foutmelding: “Gebruikersnaam bestaat al” krijgt kun je het beste een ander mailadres gebruiken of contact opnemen met support. Wanneer je contact opneemt vernemen wij graag ook de gebruikersnaam die je probeert te gebruiken

Wat is tweestapsverificatie?

Met de komst van One Exact Identity komt ook de langverwachte ‘tweestapsverificatie’ functionaliteit. Eerder logde je in met een gebruikersnaam en wachtwoord. Met One Exact Identity maak je ook gebruik van tweestapsverificatie. Dit is een extra beschermlaag tijdens het inloggen wat ervoor zorgt dat jouw account nog beter beveiligd is.
De tweestapsverificatie maakt gebruik van een authenticator app welke in jouw telefoon gegenereerd wordt.
Kwaadwilligen hebben dus niet meer voldoende aan een gebruikersnaam en wachtwoord maar hebben ook een unieke code nodig welke alleen op jouw telefoon zichtbaar is.

Kan ik vermijden dat ik een tweestaps-verificatiecode moet invoeren elke keer dat ik inlog bij One Exact Identity?

Ja, je kunt je tweestapsverificatiecode gedurende 30 dagen laten onthouden en zo sneller inloggen bij One Exact Identity. Hieronder informatie over het onthouden van je verificatie en wat je kunt doen als je binnen die 30 dagen je verificatiecode opnieuw moet invoeren.

Verificatie in twee stappen 30 dagen onthouden

  • Log in op DigitaleFactuur met je One Exact Identity-gebruikersnaam en –wachtwoord.
  • Voer de verificatiecode in die je verificatieapp heeft gegenereerd.
  • Vink Verificatie in twee stappen 30 dagen onthouden aan.

Let op: Na 30 dagen moet je opnieuw een verificatiecode invoeren.

Verificatie in twee stappen vernieuwen binnen 30 dagen
Exact vindt veiligheid zeer belangrijk en treft daarom maatregelen om risico's te beperken. Daardoor kan het zijn dat je binnen die 30 dagen opnieuw je verificatie moet invoeren. Dit kan verschillende veiligheidsredenen hebben. Bijvoorbeeld als er op dezelfde dag een inlogpoging is gedaan om 08:00 in Amsterdam en om 08:02 in Parijs.

Als Exact een veiligheidsrisico ontdekt, moet je opnieuw je verificatiecode invoeren. Het kan zijn dat je dan elke keer dat je bij Exact inlogt een scherm te zien krijgt om een verificatiecode in te voeren. Intussen wordt het veiligheidsrisico onderzocht. Wanneer het is opgelost, onthoudt Exact je verificatie in twee stappen weer en hoef je niet steeds opnieuw je verificatiecode in te voeren.

Ik heb meerdere gebruikers. Hoe kan ik deze gebruikers migreren naar One Exact Identity?

Gebruikers kunnen na uitnodiging en inloggen via de wizard zelf hun gebruiker migreren. Als hoofdgebruiker hoef jij hierin niets te doen. Indien een gebruiker niet binnen de 28 dagen gemigreerd is zal deze eerst moeten migreren voordat er gebruik gemaakt kan worden van DigitaleFactuur. Dit heeft geen invloed op gebruikers die al gemigreerd zijn.

Hoe kan ik als app-gebruiker migreren naar One Exact Identity?

Vanuit de DigitaleFactuur app kun je helaas niet migreren. We raden je aan om via een webbrowser naar onze website administratie.digitalefactuur.nl te gaan, in te loggen en vanuit hier je account te migreren naar One Exact Identity.

Mijn vraag staat niet beschreven

Indien je vraag hierboven niet staat beschreven neem dan contact op met onze supportafdeling. Probeer je vraag zo duidelijk mogelijk te beschrijven zodat wij je zo snel mogelijk kunnen helpen.

Is er nog iets onduidelijk? Stuur een ticket naar ons support-team op support@digitalefactuur.nl